Es presenta a Sedó una carbassa de 515 quilos

Enguany hem comptat amb 28 participants

Persones premiades en l'onzena edició del Concurs

DIUMENGE 07 OCTUBRE 2018

L’onzena edició del Concurs de Carbasses Gegants i Mostra de la Terra de Sedó es va celebrar el diumenge 7 d’octubre. Un alt nombre de visitants van poder gaudir dels jocs per als infants, música en directe i la tirada de bitlles. A la Mostra de la Terra, amb unes vint-i-cinc parades apuntades, es van poder adquirir productes ecològics, de proximitat i de l’hort. El vent en el moment del muntatge de la fira va impedir que algunes parades poguessin exposar el seu producte, tot i que a mig matí el temps va millorar respectant l’activitat de carrer. El punt àlgid de la festa va tornar a ser la gran pesada de carabasses presentades a concurs, amb 28 participants enguany. El guanyador de la categoria absoluta va ser en Poti, amb una carbassa vinguda de Corbera d’Ebre de 515 kg de pes. El segon lloc va ser per Eudald Casanovas de Calaf, amb una carbassa de 376 kg; i el tercer classificat va ser  Josep Clèries de Guissona amb un exemplar de 132,5 kg. El premi especial a la carbassa més gran del municipi de Torrefeta i Florejacs se’l va endur Lluís Besora de Selvanera amb una carbassa de 114kg;  els de Cal Farré de Sedó es van endur el premi a la carbassa més gran del poble, de 70 kg;  la més gran del municipi de Plans de Sió va ser per Ramona Rigal i Jordi Vila de l’Aranyó amb un exemplar de 36 kg. Finalment, i a criteri del jurat, el premi especial a la carbassa amb unes formes amb major estètica o originalitat va ser per Cal Rito de Sedó.  L’entrega de premis va anar a càrrec dels regidors de l’Ajuntament de Torrefeta i Florejacs, Josep Maria Castella i Jaume Cuñat, i de l’alcalde de Plans de Sió, Xavier Pintó. Novament, l’Ajuntament de Torrefeta i Florejacs vol agrair a l’organització l’exitosa edició d’aquest concurs, consolidat a les Terres de Ponent.