Sedó gaudeix amb el 12è concurs de carbasses gegants

El cap de setmana del 5 i 6 d’octubre Sedó es va tenyir de color carbassa. La carbassa guanyadora va fer un pes de 435kg i es va cultivar a Corbera d’Ebre, el seu guanyador es va endur 800€ de premi. La carbassa més gran de Sedó va pesar 170kg, el guanyador va ser el Joan Cuñat.
Foto del lliurament de premis

DIMARTS 08 OCTUBRE 2019

Sedó gaudeix amb el 12è concurs de carbasses gegants

El cap de setmana del 5 i 6 d’octubre Sedó es va tenyir de color carbassa. Els actes van començar el dissabte al vespre amb el primer sopar de la carabassa. Les dones de l’associació d’amics de la carbassa van ser les encarregades de preparar un menú on l’ingredient estrella era la carbassa; de primer bruschetta de carbassa, de segon quiche i per postres biscuit de carbassa. El sopar es va fer al centre social de Sedó i Riber, i hi va assistir unes quaranta persones.

El diumenge es va celebrar el concurs de Carabasses Gegants, un esdeveniment que any a any va guanyant tan en públic com en activitats. Enguany era la 12a edició d’aquest concurs, que els darrers anys s’ha acompanyat d’una mostra de productes de la terra on hi podem trobar parades de productes tèxtils, joies fetes a mà, melmelades, cerveses artesanes, venda de carbasses, embotits i formatges...

A partir de les 10h del matí ja es van començar a aplegar els diferents participants, que en total van ser 26. El concurs es divideix en diferents categories amb premi per la carbassa més gran de Sedó, la més gran del municipi de Torrefeta i Florejacs, la del municipi del Plans de Sió, la carbassa més estètica i premi per les tres carbasses més grans, entre totes les participants.

La carbassa guanyadora va fer un pes de 435kg i es va cultivar a Corbera d’Ebre, el seu guanyador es va endur 800€ de premi. En segona i tercera posició hi trobem unes carbasses de 318 i 255kg, de Cantalobos i Calaf, respectivament.

La carbassa més gran de Sedó va pesar 170kg, el guanyador va ser el Joan Cuñat, i el premi a la més gran del municipi va ser per Cal Agustí amb un pes de 98kg.

Va fer entrega dels premis el president del Consell Comarcal Francesc Lluch, la diputada provincial Mercè Carulla, Josep Mª Castella com a alcalde de Torrefeta i Florejacs, Xavier Pintó com a alcalde de Plans de Sió i Jaume Cuñat com a alcalde pedani de Sedó.

L’aportació econòmica pels premis que es donen als guanyadors prové de l’Ajuntament de Torrefeta i Florejacs, el poble de Sedó, l’Ajuntament de Plans de Sió i l’empresa Jbp.

Des de primera hora del matí fins a les sis de la tarda, els participants a la fira van poder gaudir de jocs infantils gegants, food trucks per degustar tapes, hamburgueses, etc., una tirada de bitlles, una màster class de zumba, un concert amb el grup Elaú i contacontes per la mainada.

Els organitzadors i els veïns de la població estan molt contents amb l’èxit d’assistència. Es calcula que unes cinc-centes persones van passar per Sedó durant el dia, per recórrer els seus carrers plens d’activitat.

Informació: Ajuntament de Torrefeta i Florejacs.