Dimecres, 18 De Octubre De 2017

18/10/2011

Els veïns del poble del Llor, al municipi de Torrefeta i Florejacs, recuperen el seu escut.

Després de molt temps buscant algun indici sobre l’existència o no de l’escut del poble del Llor, tant en documentació escrita com en fotografia antiga, uns veïns del poble han presentat una proposta que ha estat molt ben rebuda.

Després de molt temps buscant algun indici sobre l'existència o no de l'escut del poble del Llor, tant en documentació escrita com en fotografia antiga, només s'ha trobat una referència sense imatge a la web http://www.armoria.info/libro_de_armoria/LLOR  que diu Catalán. De oro, una mata de laurel, de sinople. Señores del castillo de Llor (Lérida). ...Faltó la línea varonil de esta familia y sucediole la familia Copons, esto es el tronco principal y por esto llaman Copons de Llor, esto es que la casa principal de Copons es la que es señora del castillo y lugar de Llor; que posee hoy don Josep Mata y de Copons, hijo de D, Josep Mata y de Copons que casó con su prima Dña. Catalina de Copons, Señora y heredera de la casa principal de Copons, del Llor.

A aquesta descripció s'hi ha afegit la imatge de la mata de llorer més antiga que hi ha a la població, que és la que apareix a l 'escut d'armes dels Llor, i que es troba a la façana de l'església de Sant Julià. La combinació d'aquests elements ha conduit a  Juanjo Coloma i Jaume Mota Pérez, veïns del Llor, ideòlegs i dissenyadors del nou escut del poble, a presentar una proposta d'escut, que ha estat molt ben acollida pel veïnatge del Llor.

Informa: Associació de Veïns del Llor