Dijous, 22 De Juny De 2017

19/06/2017

El conseller Rull es compromet a tenir un tracte concret i singular amb els petits municipis en l'elaboració de la llei del territori

L'alcaldessa, Núria Magrans, i la segona tinent d'alcaldia, Laia Argelich, van assistir a Tavèrnoles

Un centenar d'alcaldes i alcaldesses de petits municipis de tot Catalunya es van aplegat el divendres 16 de juny a Tavèrnoles per participar en la primera Convenció del Petit Municipi, organitzada per l'Associació Catalana de Municipis i Comarques. Una trobada on el món local va demanar simplificar la burocràcia de lleis que els afecten i que s'aportin solucions per frenar el despoblament.

La Convenció del Petit Municipi va comptar amb la presència del Conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull, i el president de l'ACM, Miquel Buch, que van fer un col·loqui sobre temes relacionats amb la nova Llei de territori.

En aquest sentit, després d'escoltar les diferents problemàtiques que van expressar els alcaldes i alcaldesses a la Convenció, el conseller de Territori i Sostenbilitat es va comprometre a tractar de manera singular i concreta l'afectació que la futura Llei de territori per als municipis petits. Una tracte que es concretarà en una jornada dedicada a tractar el la llei i la seva afectació als petits municipis.  "Estem plantejant una nova Llei de Territori que respongui a la realitat de Catalunya i a la diversitat del món local. Ha de ser una llei amb el màxim consens dels petits municipis. No ens podem equivocar".  En aquest sentit, va reconèixer que el Govern català ha de dur a terme polítiques per evitar el despoblament. "Hem d'evitar que hi hagi un país de dues velocitats, va explicar.

Per la seva banda, el president de l'ACM, Miquel Buch, va recordar que "després de recórrer el territori, hem detectat que els alcaldes i alcaldesses ens transmeten la preocupació pel possible despoblament i per les lleis que els afecten, moltes vegades massa complicades i restrictives".

L'alcalde de Tavèrnoles, Carles Banús, va destacar que el petit municipi té moltes dificultats per poder oferir tots els serveis que la ciutadania necessita. En aquest sentit, va assegurar que en moltes ocasions, han de ser els mateixos alcaldes i alcaldesses de petits municipis que sols han de donar resposta a problemàtiques que afecten al municipi.
La jornada va servir també per presentar l'estudi personalitzat per a cada petit municipi realitzat per la Fundació Pi Sunyer. Així mateix, es va tractar l'encaix del petit municipi en el futur del món local català amb la participació del secretari d'Administracions Locals, Joaquim Ferrer, i finalment es va tractar la connectivitat del petit municipi a càrrec del secretari de telecomunicacions, Jordi Puigneró.

Finalment, la sessió va servir perquè des de l'ACM es posés en valor la importància dels municipis petits a l'entitat municipalista de Catalunya.

En aquest sentit, es van explicar els diferents serveis que s'ofereixen als ens locals. Serveis de formació, serveis jurídics i els serveis que ofereix la central de compres del món local.

Informació i imatges: www.acm.cat