Divendres, 15 De Desembre De 2017

09/10/2017

La Carabassa guanyadora del concurs de Sedó venia d’Osca

El premi especial a la carabassa de major pes i no premiada amb anterioritat conreada al municipi de Torrefeta i Florejacs se’l va endur Ramon Rius Llorens, de Sedó, amb un exemplar de 47 kg.

Quaranta-cinc comensals van participar en un sopar temàtic que tenia les carabasses com a element principal en el primer dels actes del Concurs de Carbasses Gegants i Mostra de la Terra de Sedó, que per desè any consecutiu se celebrava en aquest nucli del municipi de Torrefeta i Florejacs. L'acte principal de l'esdeveniment, la gran pesada, es va fer el migdia del diumenge 8 d'octubre i va comptar amb 25 concursants. Els guanyadors van ser: en categoria absoluta, Raúl Gascón Ferrer, de Lalueza (Osca) amb una carabassa de 441 kg va quedar vencedor mentre que Josep M. González Ferrús, de Corbera d'Ebre, va ser segon amb un exemplar de 429 kg. i Carlos Callén Romeo, de Cantalobos (Osca), tercer amb una peça de 394 kg. El premi especial a la carabassa de major pes i no premiada amb anterioritat conreada al municipi de Torrefeta i Florejacs se'l va endur Ramon Rius Llorens, de Sedó, amb un exemplar de 47 kg. La carbassa de major pes i no premiada amb anterioritat cultivada al poble de Sedó va ser la de 63 kg de Miquel Segarra Ortiz. Com a novetat, enguany es premiava la de major pes i no premiada amb anterioritat conreada al municipi de Plans de Sió, i va ser per Dolors Vilardosa Villaró, amb una peça de 25 kg. Finalment, el premi especial a la carbassa que segons el parer del jurat presentava unes formes amb major estètica o originalitat va ser per Teresa Besora Freixes veïna del poble de Riber i cuinera del sopar temàtic del vespre anterior. Durant el dia es van fer diverses activitats per a infants, així com una fira de productes locals i de proximitat. Tot i coincidir amb altres esdeveniments molt concorreguts a la zona, lorganització es mostra molt satisfeta de la participació en aquesta desena edició del certamen.

Imatge: Assumpció Aubets