Diumenge, 18 De Novembre De 2018

29/03/2018

Endesa inverteix 42.800 euros en la reforma la xarxa elèctrica de baixa tensió de Torrefeta i Florejacs

L’objectiu d’aquestes feines no és altre que incrementar la seguretat de les infraestructures, de minimitzar el seu impacte visual i, sobretot, de millorar la qualitat i la continuïtat del servei als veïns.

Endesa ha finalitzat recentment els treballs de millora tecnològica de la xarxa elèctrica de baixa tensió del municipi de Torrefeta i Florejacs i del nucli agregat de Palou, a la Segarra. L'objectiu d'aquestes feines no és altre que incrementar la seguretat de les infraestructures, de minimitzar el seu impacte visual i, sobretot, de millorar la qualitat i la continuïtat del servei als veïns.

L'actuació, que ha tingut un pressupost superior als 42.800 euros, aportats íntegrament per la companyia, ha consistit en la substitució integral de la xarxa aèria convencional de baixa tensió, en total s'han instal·lat dos quilòmetres i mig de nou cable trenat. La xarxa trenada representa una reducció important de les mides i l'amplitud física de la línia, ja que les tres fases es mantenen unides, però aïllades, tot evitant contactes no desitjats per culpa del vent o d'altres agressions externes. Aquest nou disseny de la xarxa, a més, és més robust i resistent als fenòmens meteorològics adversos, alhora que es guanya en seguretat.

L'operació ha permès, en conseqüència, retirar les cadiretes de suport que subjectaven l'antiga xarxa, amb la qual cosa es millora notablement l'impacte visual de les infraestructures. A més, el nou cablejat té una secció més gran, la qual cosa permet repartir millor les càrregues, garantir un subministrament més estable, absorbir eventuals puntes de consum, donar resposta al creixement vegetatiu i atendre possibles nous clients que hi pugui haver en aquesta zona de la Segarra.

Aquests treballs formen part dels plans d'inversió de la Companyia a la demarcació de Lleida i tenen l'objectiu de dotar la infraestructura de distribució elèctrica de la Segarra dels darrers avenços i millores tecnològiques de manera que es guanya en seguretat i fiabilitat, fet que reverteix en un millor servei a tots els clients.

Informa: Comarques de Ponent