Divendres, 14 De Desembre De 2018

06/07/2018

Concert “Jazz i literatura”, a l’església de Sant Amanç de Torrefeta

Activitat dins del marc del Premi 7lletres 2018

L'església de Torrefeta va ser l'escenari del concert de jazz acompanyat per textos de Manuel de Pedrolo en el marc 7lletres. El premi literari i més coses, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Torrefeta i Florejacs.

El vespre  de dijous 28 de juny, els assistents al concert van ser seduïts per la literatura de Pedrolo amb la veu de Patrícia McGill i la música de "Juanco Quartet". Patrícia McGill ens va apropar a la màgia de la literatura pedroliana combinant fragments de prosa i poesia i acompanyats a ritme de jazz de la mà de Ricard Grau, Javier Juanco i Manel Vega.

Des de l'any 2006 l'Àrea de Cultura del Consell Comarcal de la Segarra, la Paeria de Cervera i la Fundació Manuel de Pedrolo organitzen 7lletres, iniciativa que vol donar a conèixer l'obra i el pensament de Pedrolo i d'altres escriptors segarrencs. Enguany, a aquest esdeveniment, s'hi suma la celebració del centenari del naixement, a l'Aranyó -la Segarra-, de Manuel de Pedrolo i que la Generalitat de Catalunya ha proclamat l'any 2018, Any Pedrolo.

L'any 1918 neix el jazz als Estats Units. El Jazz neix amb Pedrolo i Pedrolo neix amb el Jazz, una de les músiques més influents en la societat de la seva època i l'escriptor més prolífic en llengua catalana. En aquesta ocasió s'han unit a Torrefeta per fer les delícies dels assistents a aquesta vetllada.

La propera activitat serà el lliurament de la 13a edició del premi 7lletres, al castell de Concabella.

Informa: 7lletres.