Palou celebra la seva festa major confinada

El poble de Palou va celebrar la seva festa major els dies 9, 10 i 11 de maig, en honor al seu patró, Sant Ponç.

DILLUNS 11 MAIG 2020

Degut a l’estat d’alarma provocat per la pandèmia del Covid-19, la festa va tenir un format diferent, tot i que va comptar amb moltes activitats.

El dissabte, a la plaça de la Font, es va entregar una planta i una ampolla de cava a cada família del poble. Mantenint les distàncies, la gent es va retrobar després de molts dies. Va ser el moment de decorar els balcons de Palou.

L’endemà, diumenge, el dia començava amb un missatge de l’alcalde del municipi, Josep Maria Castella Estruch. Més tard, la quitxalla que havia elaborat capgrossos i gegants de cartró, es van gravar ballant i van compartir el vídeo en el xat del poble. A migdia, brindis de festa major als balcons i finestres: les famílies van compartir les imatges a través del whatsapp de Palou.

Per la tarda es va presentar un vídeo elaborat amb imatges de festes majors antigues, amb aportacions fetes pel propi veïnatge. Per acabar el diumenge, actuacions musicals a càrrec de veïnes i veïns, que a través dels dispositius mòbils van compartir pel gaudi de tothom. L’actuació sorpresa va anar a càrrec del cantautor Lo Pau de Ponts, qui va composar una cançó especial per celebrar aquesta festa major.

El toc de campanes del dia de Sant Ponç tanca les activitats d’una celebració confinada, ben diferent a totes les altres. L’organització ha valorat molt positivament la resposta veïnal; al seu torn, Palou ha agraït poder celebrar la festa major 2020.

Video dels carrers engalanats durant la Festa Major