Sedó recupera la fira de la carbassa

El dia 2 d’octubre Sedó va poder recuperar, després de la pandèmia, la festa dedicada a les carbasses.

Moment de la Fira

DIJOUS 03 NOVEMBRE 2022

Aquell diumenge va tenir lloc el 13è concurs de carbasses gegants i la mostra de la terra. Amb un temps d’estiu, un gran nombre de públic es va aplegar a Sedó per gaudir de les activitats, contemplar les enormes carbasses, i visitar les paradetes, dedicades als productes de la terra, on es podia trobar productes tèxtils, manualitats, melmelades... També hi va haver una degustació de productes elaborats amb carbassa, i jocs infantils
Al migdia es va donar els premis del concurs de carabasses, que es divideix en diferents categories amb premi per la carbassa més gran de Sedó, la més gran del municipi de Torrefeta i Florejacs, la del municipi del Plans de Sió, la carbassa més original, un altre premi especial a la carbassa de major pes, no premiada en anterioritat, i premi per les tres carbasses més grans, entre totes les participants.
La carbassa guanyadora va fer un pes de 521kg i la va cultivar a en Josep Mª Gonzalez, de Corbera d’Ebre, amb la qual va obtenir 500€ de premi. En segona posició hi trobem la carbassa d’en Sergi Balcells, de Sidamon, de 163kg, i amb un premi de 300€. I en tercera posició el Ramon Segura, de Sedó, que va rebre un premi en la categoria general, de 150€.
El premi especial va ser per en Miquel Segarra, del Cal Rito de Sedó. El premi especial al poble de Sedó va ser per l’Agustí Gonzalez, de Cal Germans, que també s’endugué el premi a la més original. El premi a la carbassa més gran del municipi va ser per Antoni Martí, de Sedó; i la més gran del municipi de Plans de Sió va ser per Dolors Vilardosa, d’Hostafrancs.
Va fer entrega dels premis Josep Mª Castella com a alcalde de Torrefeta i Florejacs, Xavier Pintó com a alcalde de Plans de Sió i vicepresident del Consell Comarcal, Laia Argelich, com a regidora del municipi, i en Jaume Cuñat fou l’encarregat de presentar l’acte, com a alcalde pedani de Sedó.
L’aportació econòmica pels premis que es donen als guanyadors prové de l’Ajuntament de Torrefeta i Florejacs, el poble de Sedó, l’Ajuntament de Plans de Sió i l’empresa Jbp.